Před odjezdem na dovolenou, cestování s dítětem, po příletu do destinace, schůzka s delegátem, jak se odbavit na letišti, cestovní pojištění, reklamace ubytování, cestovní doklady, zrušení zájezdu

x
Obecné informace k Vaší dovolené

CESTOVNÍ DOKLADY

Občanský průkaz

Země Schengenského prostoru (Slovenská republika, Rakousko, Polsko, Německo, Belgie, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Itálie, Litva, Lotyšsko, Lucembursko, Maďarsko, Malta, Nizozemsko, Portugalsko, Řecko, Slovinsko, Španělsko, Švédsko, Island, Norsko, Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Bulharsko, Chorvatsko).

Je nutné, aby i dítě mělo svůj vlastní cestovní doklad, a to i pokud je zapsané v OP rodičů. 

Děti do 15 let si mohou zažádat, buď o pas, nebo občanský průkaz.

Od ledna 2016 lze vyřídit tzv. expresní pas. Na vyřízení stačí 6 pracovních dnů a je platný 10 let (dospělí) a 5 let (děti do 15 let).

Pas

Všechny ostatní destinace, popřípadě vízum, které je ve většině případů sjednáno společně se zájezdem.
Egypt – musí být platný ještě 6 měsíců po návratu, vízum.
Tunisko – musí být platný ještě 3 měsíce po návratu.
Turecko – musí být platný ještě 6 měsíců po návratu.
Spojené Arabské Emiráty – musí být platný ještě 3 měsíce po návratu.
Maroko - musí být platný 3 měsíce od vstupu na území.
Kapverdské ostrovy - musí být platný 6 měsíců po návratu, vízum.

Podrobné informace o požadavcích na vycestování do jednotlivých zemí naleznete na stránkách Ministerstva zahraničních věcí


ZRUŠENÍ ZÁJEZDU = STORNO ZÁJEZDU

Blíží se termín Vašeho zájezdu a zjistili jste, že jej musíte zrušit.

Zavoláte na ck a ohlásíte zrušení zájezdu s důvodem jeho zrušení. ->
Ck Vám potvrdí datum zrušení zájezdu. K tomuto datu jsou poté stnoveny storno poplatky, které naleznete ve všeobecných podmínkách.

Příklad.:

Cena zájezdu 10 000 Kč

Storno poplatky 50%

Tzn. 5 000 Kč vám vrací cestovní kancelář, 5 000 Kč si ponechává jako storno poplatky.

Způsob řešení:

1) měli jste zakoupeno komplexní cestovní pojištění se stornem zájezdu

Částka za pojištění se nikdy nevrací.

V případě, že zrušení bude z důvodů nemoci, úrazu, nebo dalších důvodů, na které se vztahují pojistné podmínky (liší se u každé pojišťovny). Ve většině případů zahrnují pojištění storna zájezdu v případě nemoci a úrazu.

Pokud bychom chtěli uplatnit pojištění na storno poplatky.

Tak je nutné poslat formulář na pojišťovnu, kde budete požadovat vrácení částky 5 000 Kč, které si naúčtovala ck.

Pojišťovna vrací v rozmezí 70 - 90 % z této částky. Pojišťovny vždy posuzuje jakou část Vám vrátí.

Pokud tedy máte pojištění a rušíte zájezd vrátí se Vám v tomto případě 5 000 Kč od ck + část od pojišťovny tzn. 3 500 až 4 500 Kč.

2) neměli jste zakoupeno pojištění

Částka  5 000 Kč propadne ck, 5 000 Kč Vám ck vrátí.

Celkově tedy dostanete 5 000 Kč


DOPRAVA

Letecká doprava - charter

Zavazadlo max. 15 kg/osoba + 10 kg/ příruční zavazadlo, které nesmí přesahovat rozměry d. 56 cm x š. 45 cm x h. 25 cm

Příruční zavazadlo nemůže obsahovat – ostré předměty (manikůru..), tekutiny, spreje (parfémy, deodoranty...), gely apod. Všechny tyto věci musejí být v hlavním zavazadle, které je uloženo v úložném prostoru.

Do příručního zavazadla doporučujeme vzít cennosti, fotoaparáty, tablety, notebooky apod. Pro děti doporučujeme vzít na palubu letadla hračky, DVD přehrávače, jednoduše, to čím děti zabavíte po dobu letu.

Při průchodu rentgeny (celní kontrolou) si již můžete zakoupit v hale občerstvení, které si s sebou můžete vzít do letadle. Tekutiny, gely, ostré předměty atd. u sebe nemůžete mít jen po dobu, kdy procházíte rentgenem. Povolené jsou tekutiny do 100 ml.

Reklamace zavazadel

Jestliže se vám stane, že po příletu do destinace máte poškozené zavazadlo, ale je možné jej ještě využít pro zpáteční cestu. Doporučujeme podat reklamaci až při příletu zpět do republiky.

Let s dětmi

Při cestování s dětmi je možné vzít do letadla dětský kočárek, který lze složit a  odeberou vám jej až při vstupu do letadla. Kočárek si po příletu vyzvednete zároveň se zavazadly. Děti do 2 let (tzv. infanti) jsou při letu připevněni speciálním pásem na jednom z rodičů. Po vzletu je možné dítě odepnout a připnout jen v případě upozornění a přistávání. Pro děti je do letadle vhodné vzít náhradní oblečení, mikinu (kvůli klimatizaci), plenky, vlhčené ubrousky, svačinu (sušenky, piškoty...).

Na letišti

Při odletu na dovolenou se odbavují cestující sami bez pomoci asistence pořádající CK. Zástupce ck je na letišti jen v naléhavých případech, kontakt je z pravidla uveden v pokynech.

V ck obdržíte dokument s čísly letu a časy odletu i příletu. Pro Vás je rozhodující číslo letu pro odlet
- v hlavní hale letiště vyhledáte dle čísla letu na světelné tabuli terminál pro check - in
- přistoupíte k odbavovací přepážce, kde předložíte cestovní doklady všech účastníků zájezdu a odevzdáte svá zavazadla
- obdržíte palubní lístek
V této chvíli se ještě můžete volně pohybovat po letišti.
- s palubním lístkem a příručním zavazadlem se přesunete k pasové a bezpečnostní kontrole
- zde se znovu prokážete cestovním dokladem a projdete rentgenem (budete požádání aby jste odevzdali veškeré kovové součásti na svém oblečení - pásky apod.)
- zde jste již v odletové hale, kde čekáte na svůj let
V této části letiště si můžete zakoupit občerstvení, které si již můžete vzít s sebou do letadla.
- při otevření odletové brány se prokážete palubním lístkem a nastoupíte do letadla

Po příletu
- vyzvednutí zavazadel na pojízdném pásu, který naleznete dle čísla letu
- průchod pasovou kontrolou (v zemích Schengenského prostoru se kontrolou neprochází)
- v příletové hale na Vás již bude čekat delegát
- rozmístění do autobusů podle hotelu a pořádající CK (pamatovat si název hotelu a pořádající CK)
- delegát nebude cestovat přímo s Vámi v autobusu, ale předá Vám potřebné informace většinou ve formě obálky
Doporučení: do kufru dát láhev s vodou, kterou můžete využít po příletu do destinace.

 

UBYTOVÁNÍ

Check - in (nástup na ubytování) - většinou od 14:00 do 16:00.
Po příjezdu na hotel se ubytováváte většinou sami na základě voucherů, které od nás obdržíte. Při ubytování s all inclusive, po vyplnění formuláře na recepci můžete začít využívat služeb občerstvení, pláže atd. Doporučení: plavky si zabalit, tak aby k nim byl přístup a při čekání na ubytování můžete jít na pláž.

Informační schůzka s delegátem
Ve většině případů je druhý den po příletu do destinace tzv. první informační schůzka s delegátem. O této schůzce jste informování, buď v informační obálce, kterou obdržíte od zástupce ck na letišti, na informační tabuly CK na hotelu, nebo v informační knize ck na hotelu. Pro ty, kteří jsou v destinaci poprvé doporučujeme se této schůzky zúčastnit a zjistit tak potřebné informace např. o půjčení auta, výletech apod. Tyto schůzky jsou 1 až 3 za pobyt.

Check - out (opuštění ubytování) - od 10:00 do 12:00 dle ubytovací kapacity.
V hotelu je vždy umístěna informační tabule, kde je uvedeno číslo na delegáta, lékaře, čas odletu a transferu na letiště a další potřebné informace.

Reklamace ubytování
Pokud máte na hotelu či jiné ubytovací kapacitě jakýkoliv problém, tak jej řešte s delegátem či recepcí a požadujte potvrzený doklad o reklamaci. Tímto dokladem můžete po návratu z dovolené požadovat možnou náhradu.